Kako napraviti Chai?

Slika zaslona 2014-12-28 u 13.57.05Chai  je idealan napitak u ove prohladne dane. Unosi toplinu u tijelo, grije i mazi svaku našu stanicu. Energizira, potiče probavu i cirkulaciju, jača imunitet. Chai je vrlo ukusan i jako zdrav. Korjene vuče iz Indije. U zadnjih 2-3 godine postao je vrlo popularan u svijetu. Kombinacija je to mlijeka (kravljeg, ili sojinog/bademovog/zobenog), zagrijavajućih začina (najčešće đumbira, kardamoma, crnog papra, cimeta i klinčića) i meda. Ne poznajem nikoga tko ne voli Chai. Kada ga poslužim prijateljima i klijentima, popiju ga s guštom i uvijek pitaju za još.

Dugo sam tražila idealnu recepturu. Nije lako pogoditi pravi omjer začina, kako bi čaj bio extra extra fin. Izbjegavam kupovati gotove komercijalne mješavine koje se ovdje u Los Angelesu mogu kupiti na svakom koraku, jer nisam sigurna što je unutra. Jedino u što sam sigurna – one sadrže puno šećera i umjetnih sladila. Ne želim to. Bila sam uporna zadnjih godinu dana, isprobavala, isprobavala, i konačno došla do idealne recepture koju sada s velikim zadovoljstvom dijelim s Vama:

Moj omiljeni, superukusni i extrazdravi CHAI ~

Prokuhati 1 litru vode, te dodati:

  • ™ Cimet – 2 štapića
  • ™ Kardamon – 16 zrnaca
  • ™ Klinčić – 12 komada
  • ™ Crni papar – 24 zrnaca
  • ™ Đumbir – 2 centimetara korjena, oguliti i nasjeckati
  •  Štapić vanilije (po želji)
  • Astragalus (ako imate – to je izvrsna biljka za podizanje imuniteta)
  • Reishi gljiva (ako imate)

™Prokuhavati začine u vodi, u zaklopljenoj posudi, 20-30 minuta. Na kraju kuhanja dodati 2 šalice toplog mlijeka. Ukloniti s vatre. U blago rashlađeni Chai (pije se topao, ali naravno ne prevruć) dodati med (med nikako ne ide u vruće).

Dok se Chai kuha, cijela kuća miriše… Na Ljubav… Kupa se u aromama zimskih začina.

 ~Ayurvedska napomena ~

Chai je idealan za Vata i Kapha došu, dok bi ga osobe s dominantnom Pitta došom trebale konzumirati umjereno, jer zagrijava organizam.

~ Zašto je Chai toliko zdrav? ~

Zahvaljujući sastojcima…

KARDAMON

Kardamon potiče zdravlje na 1000 nacina. Regulira i poboljšava probavu, te smanjuje sluz u plućima i dišnim putevima. Pomaže kod astme i iskašljavanja. Iz Indije se proširio diljem svijeta, te je cjenjen kao jedan od najboljih probavnih stimulansa. Kardamon zagrijava organizam, te pojačava sladak i ljut okus. Jedan je od najskupljih začina, od njega je skuplji samo šafran. Vise o kardamomu mozete procitati ovdje.

ĐUMBIR

Naziva ga se univerzalnim lijekom. Jedan je od najzdravijih začina, dijeluje na sve organe i cijelo tijelo, pogodan za sve tri dose. Pospješuje probavne vatre (agni), apsorbira i neutralizira toksine (ama) u probavnom traktu, pojačava izlučivanje probavnih enzima i sokova, uključujući žuć i slinu, te ublažava bolove u stomaku (osobito svježi đumbir). Njegovi sastojci čine crijeva glatkima, te ubrzavaju kretanje hrane – tako smanjuju napuhivanje i ostale neugodnosti. Čaj od svježeg đumbira ublažava bol i kiselinu u želucu. Vise o đumbiru mozete procitati ovdje.

CIMET

Zagrijava tijelo i jača vitalnost organizma. Uništava bakterije. Smanjuje upale mokraćnih kanala. Djeluje protuupalno i protu parazitski. Pomaže u smanjivanju krvnog tlaka i kolesterola. Pogodan je u ublažavanju diabetesa…

CRNI PAPAR

U Aziji, crni papar je jedan od glavnih začina za čišćenje organizma i pomlađivanje! Odličan ayurvedski pripravak za začepljenje sinusa: skuhati crni papar u mlijeku, procijediti i popiti. Također, konzumacija crnog papra sa medom ujutro čisti toksine iz tijela. Potiče upijanje hranjivih sastojaka u organizam. Potiče cirkulaciju, smanjuje krvni tlak i prevenira osteoporozu. Trenutno jača libido. Prevenira rak jetre.

KLINČIĆ

Ublažava bol, osobito zubobolju. Potiče cirkulaciju u trbuhu i plućima, te cirkulaciju limfe. Prevenira rak probavnog sustava, smanjuje upalu zglobova, ima protubakterijska svojstva.

Tekst napisala:

Tanja Kraljić Strgačić , Ayurvedska terapeutkinja ~

Tekst o Smilju napisala: Tanja Kraljić Strgačić, Ayurvedska terapeutkinja. Tanja je završila trogodišnji studij Ayurvede na California College of Ayurveda, vodećem studiju Ayurvede u Americi. Učila je od najistaknutijih američkih, te indijskih liječnika i učitelja, Dr. Vasant Lada i Dr. David Frawleya, cijenjenog američkog aromaterapeuta David Crowa, te mnogih drugih darovitih stručnjaka. Na California College of Ayurveda stekla je zvanje Ayurveda Health Specialist, Ayurveda Educator, te Ayurveda Massage Body Therapist. Tanja se s suprugo Toniem vratila iz Amerike i trenutno žive u Zagrebu i na otoku IŽu. Tanja znanje Ayurvede prenosi jasno i praktično, s naglaskom na primjenjivost u svakodnevnom životu. ~

_______

Još malo zimskih receptura za jačanje imuniteta:

6 komentara (+add yours?)

  1. a
    stu. 23, 2012 @ 17:50:42

    Je li ovo Na kraju kuhanja dodati 1 zlicicu crnog čaja listići ili kuhan čaj.. Hvala.

    Odgovori

  2. Helenska
    stu. 23, 2012 @ 19:02:14

    Mogu li staviti cimet u prahu?

    Odgovori

  3. lightofayurveda
    stu. 24, 2012 @ 01:02:24

    Crni caj – 1 zlica listica.
    Moze i cimet u prahu, igrajte se i pronadjite najbolji caj za sebe🙂
    Lijepi pozdrav ~

    Odgovori

  4. Mia
    stu. 24, 2012 @ 17:07:16

    Nije mi jasno ovo 120 dcl. To bi bilo 12000 ml, sto nije moguce. Da li je mozda ova nula visak?
    I da li ovu vodu treba procijediti, ili zacini ostaju? Hvala

    Odgovori

  5. inana
    sij. 14, 2013 @ 21:43:43

    Može li se koristiti zamjene za mlijeko- zobeno/rižino/sojino? Lijepi pozdrav

    Odgovori

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: