Sirup od Gloga za Srce

Kad pomislim na Glog, pomislim na Srce. I Ljubav. Glog djeluje na Srce na fizičkoj, ali i na emotivnoj razini. Jača srce, osigurava mu dugovječnost. Štiti ga. Obogaćuje. Hrani. Liječi srce puno tuge i boli. Otvara ga novim radostima. Novim ljubavima. Pomaže Srcu da otpusti teret prošlosti. Otvori se Životu. U svoj njegovoj punini, šarolikosti i ljepoti. Daje čovjeku snagu da se otvorenih očiju suoči sa svijetom. I otvori svoje Srce čudima.

Jesen je idealno vrijeme za berbu bobica Gloga. Uberite ih, i pripremite ovaj jednostavan recept koji jača i hrani Srce na svim razinama postojanja. Glog djeluje polagano. Stoga preporučujem sirup piti po jednu žlicu 4-5 puta dnevno, najmanje 2 mjeseca. Može i više. Glog Vam ne može naškoditi. Ono što hrani Srce nikada ne šteti.

Sirup od Gloga i Šipka za Srce

2 šalice Glog bobica

1/2 šalice Šipka (osušenog)

4 šalice vode

1 žličica cimeta

1/2 žličice kardamona

2 šalice šećera (ili med)

1 šalica ruma

sok jednog limuna

Glog, Šipak, Cimet i Kardamom stavite u vodu da proključa na laganoj vatri. Kuhajte na laganoj vatri sat vremena, uklonite s vatre i pustite da odstoji 2 sata. Procjedite kroz gazu, dodajte šećer i limun.

Sirupi se prave s šećerom, medom, ili nekim drugim zaslađivačem (javorov, ili agave sirup…). Ja većinu sirupa radim s medom. Med mi je nekako najdraži. Najzdraviji. Najviše mi prija. Ukoliko radite s medom, nakon što procjedite biljke, pogledajte koliko Vam je ostalo tekućine. U nju dodajte isto toliko meda. Dakle, jednak omjer tekućine i meda u mililitrima, ili decilitrima.

Možda će biti potrebno ponovno zagrijati kako bi se svi sastojci rastopili i pomješali – to je ok. Kušajte. Treba biti sladak, lagano ljepljiv, gust. Dodajte rum. I sirup je gotov, pohranite u bočice i… Uživajte u hranjenju svog Srca.

Glog preporučujem kod gotovo svih kardiovaskularnih bolesti. Kod tuge kojoj je uzrok “slomljeno srce” dobro je piti sirup, ili tinkturu od gloga.

Glog pomaže kod aritmije, tahikardije, slabosti srca, bolesti srca uzrokovanih starenjem, angine, vraća krvni tlak u ravnotežu (i visoki i niski), ublažava bol, upalu srčanih mišića, arterosklerozu…

Glog lagano širi krvne žile oko srca, i na taj način dovodi više krvi, odnosno kisika u srce. Također, smanjuje broj srčanih otkucaja.

Ova čudotvorna biljka potiče cirkulaciju, te protok krvi kroz cijelo tijelo, održava srce, vene i arterije zdravima. Nježan je i siguran, djeluje polagano i stoga ga je potrebno duže uzimati. Tijekom dana češće, u manjim količinama.

Fizički, jača srce i cirkulaciju. Emocionalno, daje čovjeku snagu da se otvorenih očiju suoči sa svijetom. I otvori svoje srce čudima.

Jesen je vrijeme kada možete skupiti bobice gloga i pretvoriti ih u čudotvoran eliksir. Sirup ili tinkturu za Srce. Učinite to. Svima treba.

Znanstveni naziv: Crataegus oxycantha, Rosaceae

Utjecaj na doše: V-P+K+ (u velikim količinama)

Dio biljke koji koristimo: Najčešće bobice, također cvijet i list

Energija: Blago zagrijavajuća

Okus: Kiseo, sladak

Organi na koje djeluje: Srce, jetra, slezena, želudac

Dobrobiti: Tonik za srce – jača ga i štiti, regulira krvni tlak, čisti krv, smanjuje kolesterol, diuretik, antioxidant. Antibakterijsko djelovanje.

Glog je također dobar i za probavu. Stimulira probavu ali i apetit. ublažava napuhivanje i plinove. Ublažava bol.

___

Tekst napisala:

Tanja Kraljić Strgačić , Ayurvedska terapeutkinja ~

 ~ Tanja je završila trogodišnji studij Ayurvede na California College of Ayurveda, vodećem studiju Ayurvede u Americi. Učila je od najistaknutijih svjetskih ayurvedskih liječnika Dr. Vasant Lada i Dr. David Frawleya. Trenutno živi i radi u Los Angelesu, a tijekom ljeta u Hrvatskoj; u Zagrebu i na čarobnom otoku IŽu. Ayurvedske konzultacije o zdravoj prehrani prilagođenoj došama (odnosno svakome individualno), o preveniranju i lječenju bolesti prirodnim putem, individualnoj upotrebi ljekovitog bilja… s klijentima u Hrvatskoj održava i putem skype-a. Više o Tanjinim ayurvedskim konzultacijama pročitajte ovdje Veselim se susretu kroz Ayurvedu!~

31 komentara (+add yours?)

  1. Mirjana
    ruj. 26, 2012 @ 12:14:36

    Poštovana,
    tekst Siruo od Gloga za Srce je odličan i danas sam odmah kupila i glog i šipak. Ali, nije mi jasno da li se vade koštice iz gloga i šipka, ili se recept spravlja sa njima. Unaprijed hvala,
    Mirjana

    Odgovori

    • lightofayurveda
      ruj. 26, 2012 @ 13:04:48

      Postovana, hvala na javljanju. Iz Gloga se ne vade kostice, idu cijele bobice. Ako Vam je zgodno posaljite mi na mail molim vas sliku sipka kojeg ste kupili, zanima me dali je vec usitnjen ili su cijele bobice. Trebao bi biti usitnjen i spreman za spravljanje (sirupa). Sretno i uzivajte ~ Tanja

      Odgovori

      • Mirjana
        ruj. 26, 2012 @ 13:45:36

        Poštovana prvo da pohvalim Vašu stranicu, koja me oduševila. Šipak nije usitnjen, bobice su cijele. Znači, prvo trebam iz njega izvaditi koštice, usitniti ga i osušiti i tek onda raditi po receptu?
        Unaprijed Vam hvala na brzom odogovoru.
        Pozdrav

    • SELIMA DELIC
      ruj. 27, 2012 @ 12:28:06

      OVO JE FANTASTICNO, AL BI VAS ZAMOLILA ZA NEKI ELIKSIR ZA DIJABETICARE

      Odgovori

  2. lightofayurveda
    ruj. 26, 2012 @ 13:54:49

    Draga Mirjana, hvala na pohvalama za stranicu, drago mi je da Vam se svidja i koristi. Predlazem da onda napravite sirup samo od bobica gloga, stavite njih 2 1/2 salice. Jer on je u ovom receptu najvazniji. Ne bih u sirup mjesala svjezi sipak. Njega, recimo, upotrijebite za ukusan i ljekovit caj. Upravo sam dovrsila kuhanje sirupa po ovom receptu, izvrstan je, iznimno ljekovit i jaaako ukusan, mazi i njeguje cijeli organizam. To osjetite odmah. Sve najbolje, Tanja

    Odgovori

    • Mirjana
      ruj. 26, 2012 @ 15:33:25

      Tanja odmah da se ispričam što sam sve iskomplicirala, ali ja sam mislila taj šipak osušiti u rolu, samljeti kako ste mi savjetovali i onda raditi dalje po receptu. Ali, ako mi predlažete da radim bez šipka onda ću tako i napraviti, a njega ostaviti za čaj ili džem. Još jednom puno Vam hvala.
      pozdrav,

      Odgovori

  3. SELIMA DELIC
    ruj. 27, 2012 @ 12:30:53

    MOLIM VAS , ZA JEDANTAKAV SAVJET AKO IMATE ZA DIJABETICARE

    Odgovori

  4. lightofayurveda
    ruj. 28, 2012 @ 18:30:18

    Draga Selima, ovisno u koju svrhu zelite savjet za dijabeticare. Mozete primjerice piti nezasladjen caj od gloga ili, primjerice, melise (za srce). Ukoliko volite sladje, dodajte malo Stevie. Lijepi pozdrav ~

    Draga Mirjana, vezano za sipak, bolje ga je kupiti vec samljeven jer kad je cijeli u sebi ima male dlacice koje mogu zasmetati… No, pokusajte, ne mozete nista izgubiti, pa nam javite rezultate. Sve najbolje ~

    Odgovori

  5. Josip
    ruj. 30, 2012 @ 17:25:28

    Pošfovana gđa. Tanja u Vašem receptu za sirup od gloga naveli ste i rum,šta je sa nama koji ne konzumiramo alkohol ni u najmanjim količinama?
    Ss štovanjem: Josip

    Odgovori

    • lightofayurveda
      ruj. 30, 2012 @ 17:30:14

      Postovani Josip, alkohol, u ovom slucaju rum, u sirupima sluzi kao “preservativ”, odnosno produzuje rok trajanja sirupu i ostalim lijekovima u kojima alkohol upotrebljavamo. To je osnovna svrha. Vi slobodno mozete preskociti rum i napraviti bez njega, u tom slucaju rok trajanja sirupa je 3 mjeseca, i kad se otvori treba drzati u hladnjaku. S alkoholom, rok trajanja je godinu dana. Lijepi pozdrav i sve najbolje. Tanja ~

      Odgovori

  6. Josip
    lis. 01, 2012 @ 09:15:40

    Poštovana Tanja,hvala na objašnjenju,još me zanima dali je moguče sirup napraviti i iz osušenih bobica unaprijed hvala.
    Poštovanje , Josip

    Odgovori

  7. lightofayurveda
    lis. 02, 2012 @ 17:34:05

    Postovani Josip, tocno, sirup se najcesce i radi od osusenih bobica gloga ~ Ukoliko nemate pri ruci sipak, mozete i bez njega. Lijepi pozdrav, Tanja ~

    Odgovori

  8. Josip
    lis. 03, 2012 @ 07:46:31

    Jedno veliko hvala!

    Poštovanje ,Josip

    Odgovori

  9. Zlata
    lis. 04, 2012 @ 18:18:42

    Imam veću količinu prošlogodišnjeg suhog gloga, kako biste ocijenili njegovu učinkovitost? Da li ga mogu kako upotrijebiti?Hlava

    Odgovori

  10. Mirjana
    lis. 07, 2012 @ 18:25:48

    Poštovana Tanja,
    želim Vam još jednom zahvaliti za ovaj odličan recept. Sirup sam napravila onako kako ste mi i savjetovali bez šipka, i na žalost nisam imala ni kardamom, ali sam napravila sa svime ostalim, i mogu samo reći da je oooooodličan. Držim ga u frižideru i svako jutro popijem na tašte od prilike jedan dl, i na večer pred spavanje. Ostatak gloga sam stavila na sušenje i od njega ću si praviti čaj, a u međuvremenu sam od tvrtke Suban kupila i kapi od gloga koje uzimam tri puta dnevno po dvadeset kapi. Nadam se da to za moje srce nije puno. I da,moram svakako napraviti najmanje još jednu dozu ovog sirupa jer je zaista vrhunski.
    Hvala vam od srca na nesebičnom dijelenju Vašeg dragocijenog znanja.

    Veliki pozdrav,
    Mirjana

    Odgovori

  11. lightofayurveda
    lis. 09, 2012 @ 18:51:38

    Draga Mirjana, cestitam na izradi ovog fiiinog, ljekovitog sirupa, sigurna sam da ce Vam pomoci. Hvala na pohvalama i lijepim rijecima, svako dobro, Tanja ~

    Odgovori

  12. pitanje
    lis. 29, 2012 @ 11:19:04

    Poštovana, napravila sam sirup ali mi je izasla jako mala kolicina…mislim da sam zabrljala jer sam stavila friske bobe gloga pa su one upile dosta tekucine:)))Zanima me kolicina koju treba piti, evo prvu turu pijem po 4 kasike dnevno i nije mi trajalo ni 10 dana….
    veliki pozdrav
    Mira

    Odgovori

  13. Toni
    stu. 28, 2012 @ 16:57:48

    Poštovana,
    Pripravio sam sirup po vašem receptu i počeo sam ga svakodnevno koristiti, jako mi prija. No, na nekim sajtovima postoje napisi kako dugotrajno korištenje pripravaka od gloga može uzrokovati trovanje, te da bi na svakih pet dana korištenja pripravaka trebalo praviti pauze po par dana. Neki čak govore da u terapije sa glogom treba obvezno uključiti liječnika. To me malo uznemirilo i zbunilo, kako vi to komentirate? Hvala…

    Odgovori

  14. Josip
    sij. 08, 2013 @ 13:58:49

    Poštovana gđa Tanja,napravio sam sirup od bobica gloga i šipka po Vašem receptu i dobio 3,5 dl tekučine i dodao toliko meda.ispao je odličan, neke sam odgovore dobio u vašim odgovorima ali me zanima dali preostale bobie nakon kuhanja mogu upotrijebiti za još nešto?
    Poštovanje ,Josip

    Odgovori

  15. Bujar Saraqini
    sij. 13, 2013 @ 22:27:30

    goepojo tanja , napravio sam sirup od gloga ispalo je idlicno . hteo sam dA MESAM SA VODOM I CIJELO DA POPIJEM KOKO POLA LITARA JE ISPALO .SUPER JE HVALA ZA RECEPT

    Odgovori

  16. fadil cukas
    velj. 03, 2013 @ 22:22:44

    Postovana Tanja jasam novi na ovom forumu zovem se Fdil dugo vremena izradjujem cajne mjesavine i ovim se bvim aktivno 20 oin i skuplm preko 50 vrsta lekovitog bilja al nemogu da nadjem kardamon . Pa gdje bi se mogao kupiti. Postovanje FADIL

    Odgovori

  17. Rizijana
    velj. 14, 2013 @ 18:24:16

    Dobrovece,zeljela bih ptati gdje mogu kupiti glog i sipak cijeli…hvala<3

    Odgovori

  18. Loredano
    tra. 14, 2013 @ 19:27:09

    Dali se cvijet od gloga koristi kao lijek i kada se sakuplja i pripravlja,hvala

    Odgovori

  19. DANILO
    svi. 15, 2013 @ 10:42:09

    zapovedajte u SKOPJE

    Odgovori

  20. Goran
    lis. 07, 2013 @ 14:54:02

    Odlicna kombinacija :med,glog I malo ruma sa sipkom.
    Jedno pitanje:da li suseno voce ima zaista vitamin u sebi. Ako kupite blueberries ili juce POM (pomegranate) vidimo da gotovo uopste nemaju vitaminaC.Da li je suseno voce zaista toliko zdravo??

    Odgovori

  21. Milena
    lis. 22, 2013 @ 19:03:46

    Dobro veče svima!
    Pratim već duže vremena ovaj blog i mogu reći samo riječi pohvale za sve što sam pročitala na ovim stranicama i primjenila isto.Recepti, savjeti itd. itd.Jedno VELIKO HVALA Tanji.A što se tiče sirupa od gloga:upravo ga kuham u duploj količini prema receptu.Glog sam kupila na pijaci,očistila od peteljki,oprala,malo prosušila u rerni.Šipak sam također kupila na pijaci,oprala, svježeg samljela u blenderu,(jer mi je bilo teško mljeti na mašinu za meso),osušila u rerni do suhe supstance(veće su količine ,pa sam veliki dio ostavila za čaj, za zimu).Kardamon u “zrnu” sam naručila iz Njemačke (ovdje ga ima ,ali u prahu).Skup je doduše,30gr košta 4,49 €,ali je puno bolji nego prah.Čini mi se da prah malo ishlapi.Dakle,kuća mi fantastično miriši ovo veče,što od cimeta ,što od kardamona,šipka,gloga.Sutra ću to procijediti kad dođem sa posla,dodati ostale sastojke i to je to.Ostaje samo da uživam u toj prekrasnoj kombinaciji.Prošle zime sam pravila sirup,ali strogo prema receptu.SUPER!.Sada ću malo odstupiti od recepta u pogledu količine ruma i meda(ne volim jako slatko).Koliko ću dobiti u dcl, neznam,ali sam sigurna da će biti odličan sirup Sve vas lijepo pozdravljam i poručujem da se ne opterećujete detaljima.Bit je u sastojcima.

    Odgovori

  22. Milanka Ilic
    sij. 25, 2014 @ 10:32:43

    POŠTOVANA TANJA!
    ROČITAH SVE OVE POSTOVE I JAKO MI SEDOPADAJU.
    Molim vas da mi odgovorite da li ovaj sirup pomaže i kad su u pitanju srčane mane, uvećano srce usled urođenih mana koje su otkrivene tek u 26. godini života. Da li ih smijem piti ? Puno pozdrava

    Odgovori

Odgovori

